Inter Company - samhandel mellem flere selskaber i Uniconta:
Inter Company:
Med Inter Company-modulet får man en løsning til samhandel mellem flere Uniconta-selskaber.
Det betyder, at man som virksomhed får markant færre manuelle arbejdsopgaver mellem de enkelte regnskaber og dermed minimerer risikoen for fejlindtastninger.
I praksis slipper man for mange rutineopgaver, da systemet kører fuldautomatisk.
Hvordan fungerer Inter Company?
Har man to eller flere regnskaber i Uniconta, hvor der foregår samhandel på ordre- og indkøbssiden, kan man med vores Inter Company-modul overføre data mellem regnskaberne – specifikt ordrer og indkøb.
Systemet er fuldt elektronisk, og når det først er sat op, skal man i princippet ikke gøre noget manuelt.
Det hele kører automatisk i baggrunden.
Eksempel:
Regnskab A fungerer som hovedselskab og håndterer lagerbeholdningen.
Selskab B sælger en vare via ordremodulet i deres Uniconta – enten manuelt eller via webshop.
Når ordren registreres, oprettes automatisk et indkøb i selskab B.
Herefter genereres en tilsvarende salgsordre i selskab A.
Når ordren ekspederes og faktureres fra selskab A til selskab B, bliver indkøbet i selskab B automatisk opdateret.
Bagefter kan selskab B sende en faktura til kunden.
Webshop-integration:
Benytter man en af vores webshops til forskellige lande, vil lagerbeholdningen fra hovedselskabet altid blive vist – uanset webshop eller land.
Krav:
For at kunne anvende Inter Company kræves følgende:
-
Uniconta Basis
-
Udvidede moduler: Ordre og Indkøb